تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


تصمیم گیری در مدیریت

    تصمیم گیری: پس از ارزیابی مزایا و معایب گزینه‌های گوناگون، مدیر بهترین گزینه ای را که بتواند سازمان را تامین کند بر می‌گزیند.این فرایند انتخاب را تصمیم گیری میگویند. فرایند تصمیم گیری یک فرایند هشت مرحله ای است که شامل: شناسایی مشکل، شناسایی معیار تصمیم، تخصیص وزن یا معیارها، ارائه گزینه ها، تجزیه و تحلیل گزینه ها، انتخاب گزینه، اجرای گزینه و ارزیابی اثر بخشی تصمیم میباشد. (رابینز & دی سنزو, 1379, ص. 148)

    طبقه بندی تصمیم ها از نطر میزان اطمینان به نتایح حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم به سه گروه تقسیم میشوند:

    1-      تصمیم گیری تحت شرایط اطمینان کامل

    2-      تصمیم گیری در شرایط ریسک

    3-      تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان

    زمانی که تصمیم گیرنده با اطمینان کامل میداند که نتیجه یا نتایح حاصل از هر عمل ممکن چیست و در چه شرایطی اتفاق خواهد افتاد، از نظر تصمیم گیری در شرایط اطمینان کامل قرار دارد. وقتی تصمیم گیرنده با اطمینان کامل نمیداند که نتایج حاصل از هر عمل چیست ولی احتمال ...


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : تصمیم ,گیری ,اطمینان ,کامل ,گزینه ,شرایط ,تصمیم گیری ,اطمینان کامل ,      تصمیم ,تصمیم گیرنده ,نتایح حاصل ,
    تصمیم گیری در مدیریت

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز یکشنبه 7 خرداد 1396

تبلیغات

ads2

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر